Lapátoljunk havat júniusban!

Tegnap és ma reggel is mikor felébredtem, olyan zaj szűrődött be az utcáról, mint amikor télen havat lapátolnak. Hogy ki lehet az, aki júniusban havat lapátol...

Direkt nem néztem ki az ablakon tegnap sem és ma sem, hogy lehessen találgatni, hogy ki volt az a hóember, aki hómunkára nem tudja összeszedni a hómunkásokat, mert ahol hómunkás van, ott lapát nincs, ahol lapát van, ott hómunkás nincs, ahol mind a kettő van, ott meg hó nincs. (Nagybandó után szabadon.) Hát igen, hóvan, hónincs, hóvót, hónemvót.

Abban biztos vagyok, akárki is volt, kiváló munkát végzett, mert amikor kimentem az utcára, egy deka havat nem láttam. Télen is ugyanőt kéne majd felkérni a derék munkára. Bár félő, hogyha nekiküldjük mondjuk a domboldalnak, az is teljesen hómentes lesz, és emiatt a szánkózni vágyó gyerekek pityergését leszünk kénytelenek hallgatni szintén a hómentes utcán.

Bár lehet, egy ilyen hatékony munkaerő a téli hóblokádok eltávolításában jelentene óriási segítséget a vasúton, közúton egyaránt. Miközben éppen a sínen fogja a havat lapátolni, ezt mondhatja: "sínen vagyok!". Ha meg netalán elcsúszna ott, akkor úgy festene, "Mint aki a sinek közé esett".

Kiváncsi vagyok, holnap reggel is ott fog-e szorgoskodni az a bizonyos illető az ablak alatt. Ha igen, megpróbálom lefényképezni a történelemben egyedülálló jelenséget.

 

Utólag szerk.: Ma, "holnap" reggel nem szorgoskodott ott az illető, legalábbis nem hallottam. Elképzelhető, hogy olvasta ezt a bejegyzést és megijedt, hogy esetleg valami titkosszolgálatos egyén vagyok, vagy csak egyszerűen nem szereti a nyílvánosságot és nem akarja, hogy ide feltegyem a fényképét. Pedig a munka nem szégyen, csak a futás, ami hasznos. A szégyen nem munka, csak a hasznos, ami futás.

Mindenesetre júliusban, augusztusban is meg fogom figyelni, van-e esetleg hó a ház előtt, mert ha nincs, akkor bizonyára tovább folytatja közhasznú tevékenységét, titokban. Remélem, a polgármester ki fogja tüntetni valami értékrendre, bár ha inkognitóban marad, akkor ez nehéz lesz. Nem mindegy az sem, a polgármester fogja-e kitüntetni, vagy hogy valaki más fog-e tüntetni egyátalán, esetleg eltüntetni a kitüntetést fogja-e valaki. Na, tün(tet)és!