Észak felé extraéhes emberek

Fővárosunkban az Északi Pályaudvaron van egy giroszos (gyrost árulnak ott). A vonatoknak ott több fajtája is létezik: személy és személytelen, teher és tehermentes, lassú, közepes lassúságú, enyhe lassúságú, közepes gyrosaságú, égy gyros. Az utóbbi vonat kerekei forognak is. A többié is, csak mivel kör alakú a kerék, a forgás látszik is, meg nem is, de inkább nem is.

Tehát, az Északi Pályaudvaron van egy gyros árus, ahol nem a vonat kerekei forognak. Ki van biggyesztve az árlap: Tepszi kóla, Kuka kóla 129 Forint. Hideg szendvics, meleg szendvics, langyos szendvics: 139 Forint. Hasábburgonya, gúlaburgonya, hengerburgonya, dodekaéderburgonya: 149 Forint. Lassú és gyros: 399 Forint. Nem mondható, hogy kerek perec megmondják, mennyit kell fizetni, mert ott még a kerek pizza is 129 Forint, a perec pedig 119.
Ezek a szögletes árak (tehát nem kerek árak) eléggé elgondolkoztatóak. Nem fognak 1 forintot visszaadni, mert nem. Talán lehet bankkártyával, magyar kártyával és pasziánsszal fizetni, és akkor 1 Forinttal kevesebbet von le a vonó. De mi van, ha nincs kártyás fizetés? Akkor bizony elúszott az 1 forintunk. Ellenben, ha például 5 darab gyrost veszek, akkor az 5x399 Forint, és nem 5x400 Forint. Így tehát 5 Forintot meg tudunk spórolni. Sőt, sokszor 5 forintot, ha nem csak egyszer veszünk az életben egyszerre 5 gyrost. A nagy üzlet abban lehet, ha megvesszük az 5 gyrost egyben, egyenként 399 Ft-ért, és eladjuk darabonként 400Ft-ért, és ezt nem egyetlen egyszer csináljuk meg az életben, hanem sokszor. Felmerülhet az égető probléma, hogy ki az, aki 400-ért pont tőlünk, másodkézből akarná megvásárolni a nem éppen lassút. A megoldás: kicsit odébb kell menni a nem éppen lassúval, és ott sózni el emberekre. Nem tudom, ki hogy van vele, de ha egy ember lát egy gyros árust, aki 399 Ft-ért árulja portékáját, és egy nem gyros árust, aki csak úgy van és magasba tartva mutogatja a 400 Ft-os kaját, hogy emberek, ezt vegyétek, nem biztos, hogy a 400 Ft-osat fogja megvenni. De lehet, semmi sem kizárt. Na, de akkor is, jobb máshova menni azokkal a gyrosokkal, ahol nincs ott a gyros árus, és az emberek így jobban megörülnek fantasztikus termékünknek: előre elkészített gyros, még várni sem kell rá. Igaz, az emberek többsége tudja, hogy van gyors árus is, és nem akar előre elkészített nem éppen lassút venni. Ennek a problémának a megoldásában is a marketingstratégia segít: Nem pont oda kell menni az előre elkészített gyrosokkal, ahol általában véve vannak emberek, hanem egy kicsit arrébb, ahol különösen éhes emberek vannak általában. Ők az extra éhes emberek. Közéjük kell menni, és nagy eséllyel megvásárolják egyedi termékünket.

Van némi kockázata a dolognak. Ha nem tudjuk eladni az 5 gyrost, megehetjük mi, és nem hogy nem nyerünk az üzleten 5 Ft-ot, hanem még vesztünk is valahányszor 399-et. Ha azonban ügyesek vagyunk, percenként vehetünk újabb 5 giroszt, és sózhatjuk rá az extraéhes emberekre. Mindenki jól jár: az extraéhes emberek is, mert kapnak kaját, nem kell várniuk rá. A girosz árus is, mert jó sokat veszek tőle. Végül pedig én is jól járok, mert sokszor 5 Ft-ot tudok így nyerni. Jó pár kör után elégedetten dörzsölném a kezem, hogy most már tudok a bevételemből venni magamnak egy kávét.