Macsek a suliban

Az utóbbi időben felfigyeltünk egy macskára, mely a zegyetem épületei között szokott lófrálni, de nemrég az épületbe is bement. Három hete még a suli melletti vasútállomásra is kiment, de nem utazási céllal, hanem az egyik sínpár közé vetette magát, ott nyújtózkodott, hempergett, mosakodott. A vonatra várakozó diákok aggódásukat fejezték ki, hogy mi lesz, ha jön a vonat, de a macskát ez egyáltalán nem aggasztotta. Amikor a vonat közeledett, dudált is, a várakozó diákok közül többen megállapították, hogy teljesen egyértelmű, hogy a macska miatt dudál. Garantáltan olyan látvány volt a macska, "mint aki a sinek közé esett".

Két hete az aulában botlottam bele a négylábúba, úgy látszik, behúzódik a fűtött helyekre a hidegben. A büféhez tartozó asztaloknál lófrált ill. üldögélt.

Egy hete leültem egy székre a büfénél, az asztal mellett volt 3 másik szék is. Hamar megjelent a macsek és az egyik szabadon hagyott székre felugott, ott üldögélt velem egy asztalnál. Először csak nézett rám, miféle fura szerzet lehetek, de aztán hamar napirendre tért afölött, hogy ilyen fura emberek is vannak, mint én. Aztán lefeküdt aludni a széken. Mások is detektálták a cicamica felhőtlen pümpergését; volt, aki odajött megsimizni a macsekot, és még elnézést is kért tőlem a zavarásért. Én a szendvicsem majszolása közben majdnem röhögőgörcsöt kaptam, annyira szokatlan volt számomra egy macskával egy asztalnál ülni a zegyetem büféjében.

Na, ma már vittem a fényképezőgépem is, hogy megörökítsem az állatkát a suliban, hát persze, hogy ma nem volt ott. Viszont most lehet fényképezni a Déli Pályaudvart: ez egy díjnyertes kép is lehet, ugyanis a vasutassztrájk idején egy szál vonat, mozdony, kocsi nélkül úgy néz ki a pályaudvar, ahogy egyébként soha. Legalább annyira ritka jelenség egy pályaudvar vonatok nélkül, mint a napfogyatkozás. Ezért kifejezetten egzotikusság egy ilyen fénykép. Most nem napfogyatkozás, hanem vonatfogyatkozás volt. Lényegében olyan a Déli PU vonatok nélkül, mint a habostorta hab nélkül, a Dallas Joki Juing nélkül, a számítógép processzor nélkül, a könyv lapok nélkül, a macska nyávogás nélkül, a weblap webtartalom nélkül, az ablaküveg üveg nélkül, a kocsma sör nélkül, a blog bejegyzés nélkül, az olasz étterem pizza nélkül, a gitár húrok nélkül, az elektromos gitár esőrítő nélkül, a miboltelefon aksi nélkül, a kommunizmus Lenin nélkül, a Fidesz Urbán Viktor nélkül vagy az Mszp Gyujtsrá Feri nélkül. A Duna víz nélkül, a Lánchíd lánc nélkül, a láncfűrész híd nélkül. Régebben sokkal jobb ilyen példákat tudtam kitalálni.

2009. 02. 21.: Ma is voltam suliban, nem vittem fényképezőt, de naná, hogy a macsek most meg ott volt. Ott lórfált a folyosón a termek között. Elég nagy szemet meresztett ránk, diákokra - neki még nem természetes, hogy ahol suli van, ott diákok is vannak. Igaz, ez a kormány oktatásügyi csapatának sem természetes, teljesen egyértelmű, hogy erről nem tudnak, mert meglehetősen irracionális, ami az iskolában folyik. (Szerintem Bolognában sem tudnak arról, hogy a suli és a diákok egyszerre fordulnak elő térben és időben, akárcsak az erdő és a fa, vagy a hóember és a hó.) Más nem folyt az iskolában, a macsek jóvoltából, viszont az egyik lépcsőfordulóban aknásította a terepet. Kedves macska, tekintettel van ránk, mert az aknát a sarokban helyezte el, ahol csak a kormány oktatási csapatának tagjai lépnének bele, hiszen a nebulók agytevékenysége sokkal intenzívebb. Lehet, cserélni kéne, hogy a nebulók intézzék az oktatási ügyeket, az említett csapat meg lépjen rá a sarokban lévő aknára?
Mindenesetre sajnálom a takarítócsapatot, bár lehet, rutinos dolgozói számára nem okoz gondot egy ilyen objektum eltávolítása. Az igazán derék állat még a légfrissítésről is gondoskodott ezúttal.

2009. 02. 28. Ma véletlenül nálam volt a fényképezőgép a suliban, de a macska  persze véletlenül sem volt a láthatáron.
Megfordult a fejemben, hogy esetleg valaki ellophatja a fényképezőgépemet, ha magára hagyom a táskámat. Ennek veszélye azért is nagy, mert két elemmel működik, és a tolvaj is csak úgy gondolkozik, hogy "elemelem".
Poénból szerettem volna betenni ehhez a bejegyzéshez egy fényképet a fényképezőgépemről, csak nem tudom, hogyan oldható meg, hogy lefényképezzem a fényképezőgépemmel a fényképezőgépemet. Valaki kölcsön tudná adni a fényképezőgépét, hogy lefényképezzem a fényképezőgépemet?

2008. 04. xx. Ma is voltam suliban. A macska is ott volt, és érdekes módon kisgyerek is megjelent az egyetem aulájában. Mivel a kisgyerek még nem sok macskát látott addig életében, és a macska sem túl sok teremtményt, akinek a feje nincs olyan magasan hozzá képest, újdonság volt egyikük a másikuk számára, nem hagyták egymást hidegen. Ennek részletes leírásától eltekintek, ezt az olvasó fantáziájára bízom.