Legyek

Lehet, hogy egyesek elítélnek engem emiatt, de én nem tartom a legyeket nagyon intelligens állatoknak. Berepül az ablakon, és ott gürizik az ablaküvegen, de átrepülni nem tud rajta. Csak egy pár centimétert kéne kicsit arrébb menni, hogy a nyitott ablakon ki tudjon repülni, de nem. Mivel zavaró volt a légy ablaküvegen keresztül való átrepülésre irányuló folyamatos kísérletével járó hangjelenséget hallgatni, én is güriztem, míg végül nagynehezen (és hozzáteszem: véletlenül) sikerült a legyet az ablakon kívül elhelyezni.
Örömöm nem tartott sokáig, mert átmentem a másik szobába, ahol persze szintén nyitva volt az ablak, és a légy, eléggé céltudatos, rámenős élőlény lévén, ha kidobják az egyik ablakon, bemegy a másikon. Most éppen nem látom a szobában, de biztos vagyok benne, hogy előbb-utóbb előkerül.

Az volt mókás, amikor egyszer nagyon régen a suliban egy tanárt óra alatt megtámadott egy légy, miközben magyarázott, és a tanár kénytelen volt hadakozni vele, magyarázatát megszakítva. "Ne szemtelenkedj!" - így szólította fel. Fontolgatom, hogy az iskola és a tanár nevét is beleírjam a blogba. Mindenesetre így inkognitóban is érdemesnek tartom megemlíteni, hogy az iskola igazgatója igazgatónak nem volt jó, ezért kinevezték egy lakótelep képviselőjének, annak biztosan jó lesz. Ő is légyhez hasonló magatartást tanusított: kivágták az egyik ablakon, berepült egy másikon, ráadásul az intelligenciája sem túl magas.

Bár nem tartozik a témához, de szabad asszociáció keretében egy másik, iskolával kapcsolatos dolgot is megemlítenék: nemrég tanúja lehettem, hogy egy átlag iskolában egy ÁTLAGOS pedagógus szertárában 4000+-os számítógép van elhelyezve, LCD monitorral és DVD íróval. Arról is voltak értesüléseim, hogy egy másik pedagógusnak ugyanebben az iskolában nem voltak meg a lehetőségei, hogy a munkájához (szövegszerkesztés+nyomtatás) használható gépet kapjon, és emiatt nem is tudta a munkáját olyan színvonalon elvégezni, ahogy szeretné. Csókoltatom a rendszergazdát ebben a bizonyos iskolában, remélem, véletlenül idetéved és olvassa ezt. Végülis mindenki olyan ablakon repül be és olyan ablakon nyit ki és zár be, amilyet akar. ;)