Ugyanazt drágábban vagy olcsóbban?

Ásítványvizet vásároltam ma és megdöbbenve tapasztaltam, hogy ugyanaz a fajta ásványvíz megtalálható egymástól kb. 1 méterre is a polcon, mindkettő alá ugyanaz a név van írva, de az egyiknél az ár 10 Ft-tal kevesebb. Hirtelen nem értettem a dolgot. Arra gondoltam, mi lesz, ha mindkettőből veszek. Akkor a pénztárossal jól kiszúrhatok: ez itt a 89, ez pedig a 99 Ft-os. Ja, nem, fordítva: ez a 99, ez pedig a 89 Ft-os. Vagy mégsem? Rafinált módon mindkét árcédula felettiből leemeltem egyet a polcról és kiváncsi voltam, a pénztáros is kétféle árat fog-e felszámolni. Megdöbbenve tapasztaltam, hogy az előttem álló is ásványvizet vásárolt, és a gép nem akarta beolvasni az árát. Hát ezek szerint teljes a kavarodás. De mire én kerültem sorra, már nem volt gond.

Itthon megnéztem a blokkot, érdekes módon az olcsóbbik árat számolták el mindkettőért. Lehet, hogy a pénztáros előbb nyomta be a pénztárgépbe az olcsóbbat és a gép azt hitte, a másik is ugyanannyiba kerül.