Poénok az uszodában

Amikor legutóbb uszodában jártam, eléggé vicces dolgokat hallottam az ott megforduló emberektől. Egyikük ment az öltözőbe, a másik még a medencében volt, és aki az öltőzőbe ment, odaszólt neki: "Ha valami van, csörögj rám!" El tudom képzelni, milyen mókás lehet, amikor úszás közben valaki elkezd telefonálni. Első probléma, hogy vízálló telefon nem túl gyakori, a második gyakran előforduló probléma pedig, hogy ha egy mobiltelefont beviszünk a medencébe, akkor lemerül - az akkumulátor (is). Én azért eljátszadoztam a gondolattal, amint valaki kezébe veszi a fürdőruhájához erősített telefont és elkezd beszélni rajta. Talán fel se tűnne, már vonaton, buszon, mindenhol telefonál boldog-boldogtalan, teljesen természetes lenne, ha úszás közben is ezt tenné valaki. Bár ilyenkor nehéz lehet, de biztos vannak ügyes emberek, akik egyik kezükkel úsznak, a másikkal telefonálnak, arról nem is beszélve, hogy már vannak fülhöz erősíthető készülékek is, így telefonálás közben az illető akár víz alatt is úszhat - ez valószínűleg érdekesen tud hallatszani a vonal tulsó felén, bugyborékoló hangokat adhat ki a telefon, és ha igazán élethű minőségű, akkor akár még némi víz is kifolyhat a vonal tulsó felén a telefonból.
Az sem mindegy, kikkel megy az ember úszni, ugyanis jó humorú emberekkel nem célszerű úszás közbeni pihenőben beszélgetni, mert aki nehezen tudja abbahagyni a nevetést, az komoly gondba kerülhet úszás közben, mert a nevetés és az úszás egymástól eltérő légzést igényel. Ilyen már velem is történt, akkor arról indult meg a fantáziánk, hogy ha valaki walkmannel menne a medencébe, fején a fejhallgatóval, az mennyire lenne vajon feltűnő. Valószínű a zene ritmusa segítene az úszás ritmusát megtartani, ez úszni tanulóknál lehet hasznos. Olyan zenéket célszerű összeválogatni, melyek gyorsítva és lassítva is élvezhetők, valamint a walkman sebessége is állítható kell, hogy legyen. Így aki még csak lassabban tud úszni, az saját tempójának megfelelően állíthatja be a sebességet. Esetleg külön személyreszabott zeneszámokat lehetne komponálni pl. 25, 50 és 100 méteres távra. A komponáláshoz valószínűleg olyan egynére lenne szükség, aki úszómester és zenész is egyben.

Szintén vicces volt, amit az úszás közben megpihenők beszélgetéséből hallottam: azt mondták, az alpolgármester jól tudja, havas utakra milyen só való, így nagyon ügyesen meg is tudja rendelni. Azonban nem az alpolgármester dolga, hogy a sót megrendelje. Hát, ez érdekes gondolat, ilyenen én még sosem gondolkoztam. Úgy látszik, nem csak nekem vannak uszodában rendkívül kreatív gondolataim.